Weeklybeats is a 52 week long music project in which artists compose and publicly release 1 song a week for the entire year.
Starting December 29th 2019 GMT each participant will have one week to upload one finished composition. Any style of music or selection of instruments are welcomed and encouraged. Sign up or Login to get started or check our FAQ for any help or questions you may have.

Sunday

By ngineer on May 17, 2020 9:58 pm

The rare occasion that I finish early, and rarer because I started today! I hope you enjoy

This submission is licensed by author under CC Attribution Noncommercial No Derivative Works (BY-NC-ND)

  • Play
  • Download
May 18, 2020 12:02 am

So what you're saying is, you started today, and somehow finished yesterday?

May 18, 2020 12:07 am
Devieus wrote:

So what you're saying is, you started today, and somehow finished yesterday?

LOL well for you it's tomorrow and for me it's today smile

May 18, 2020 12:31 am

Oooh acid, nice! I like the pairing with the acoustic drums. Cool transition at 1:52 too.

May 18, 2020 12:45 am

Just imagine, someday you'll actually submit a song on Friday, and when that happens, it'll be glorious.

May 18, 2020 12:56 am

Very cool rhythmic element with the descending 16th note pattern on the 1. Really makes for a cool groove to build on top of smile

May 18, 2020 1:24 am
Mission Crossing wrote:

Oooh acid, nice! I like the pairing with the acoustic drums. Cool transition at 1:52 too.

Thank you! I'm glad you liked the transition, it was interesting to make it work! And acoustic drums is a huge compliment as these were some samples I programmed.


Devieus wrote:

Just imagine, someday you'll actually submit a song on Friday, and when that happens, it'll be glorious.


ViridianLoom wrote:

Very cool rhythmic element with the descending 16th note pattern on the 1. Really makes for a cool groove to build on top of smile

Thanks man! Hehe I'm glad you liked that. I happened on a few neat things making this and I got lucky!

May 18, 2020 2:20 am

Ohhhhh shit man, that riff leading into when the drums come in is nuts, didnt see that coming.  Solid jam.  Loving the tempo change too, I always forget thats a thing that can be done.

May 18, 2020 2:54 am
Chrisfoo wrote:

Ohhhhh shit man, that riff leading into when the drums come in is nuts, didnt see that coming.  Solid jam.  Loving the tempo change too, I always forget thats a thing that can be done.

Hey Chrisfoo glad you liked it smile All because I decided to try some D mixolydian for some reason heh. Thanks for listening!

May 19, 2020 5:43 am

This RIPS. I'm gonna try to drum along to this on drums tomorrow. soo cool.

May 19, 2020 6:01 am
Modulated Drummer wrote:

This RIPS. I'm gonna try to drum along to this on drums tomorrow. soo cool.

Awww cmon man you're too kind, you gotta be kittin me tongue

May 19, 2020 1:10 pm

This song is a broken drum, you just can't beat it! Great track smile

May 19, 2020 6:44 pm

May 19, 2020 7:11 pm
Ipaghost wrote:

May 19, 2020 8:03 pm

The energy on this thing is outrageous.  Makes me want to get up and clean the house or something.  Lots of great sounds and textures popping up everywhere, too.  And then that surprise slowdown near the end.  Very nice.

May 19, 2020 8:56 pm
CosmicCairns wrote:

The energy on this thing is outrageous.  Makes me want to get up and clean the house or something.  Lots of great sounds and textures popping up everywhere, too.  And then that surprise slowdown near the end.  Very nice.

Thank you very much for saying so! Glad I could help to clean your house! smile I'll try to see if it works for mine too wink

May 19, 2020 9:16 pm

Yeah cool energy, this is a very enthusiastic sounding song haha.

May 22, 2020 1:16 am

A good Sunday ride through ... some very colorful place. Love them drums and bass. Good times.

May 22, 2020 5:07 am
hieme wrote:

Yeah cool energy, this is a very enthusiastic sounding song haha.

Thanks hieme! I guess maybe I needed something positive and cathartic


miraclemiles wrote:

A good Sunday ride through ... some very colorful place. Love them drums and bass. Good times.

Thanks mm! Got very fortunate with the drum sound

You need to login to leave a comment.
Login Sign-up